Tangled Up - Caro Emerald

【Vol.46】
Caro Emerald是一位来自荷兰的爵士乐手,因为父母都是高级知识分子,父亲更是一位哲学家,于是她深受经典乐曲影响。

爵士乐往往都是翻唱多一些,因为爵士很讲究“气息和韵味”,所以经典老调子会非常深刻,而如果不那么有趣的爵士只能被埋没埋没和埋没。

Emerald的曲子十分的精致,配乐方面,灵动的萨克斯和鼓点自然少不了,歌词俏皮而又诙谐幽默。本曲故事性很强,富有画面感和动感,令人忍俊不禁,同时在节奏之外,一种深深地优雅也显露出来。

摘自网易云音乐

I took the perfect avenue, down the road to both of you 
我和你们一起在完美大道上闲逛

Did I go dutch? 
难道我要付自己的账单?

This is too much! 
你想得太多了!

With all the money in the world 
就算用尽全世界的钱

You could never buy this girl 
你也永远无法收买这个女孩

Quite enough, it will be tough 
够了,这是不可能的

If romancing me with neons is something you should do 
用霓虹灯给我浪漫的惊喜是你应该做的

May the letters write in luminous, in-lou 
你希望用发光的字母

And get me wicked up 
让我困扰

Shake it up 
让我摇摆

Tangled up 
让我纠结

You could be breaking up, making up Tangled up 
但你可能才会感到纠结难过

You can’t be faking it, 
你不能伪造它

Making it from my love 
让我爱上它

With all this tragedy, don’t get me tangled up 
不要再让我为这所有的悲剧就结了

I can’t separate your sins, 
我不能分辨你的错误

To me you’re acting like you’re twins 
对我来说,你表现得就像你是双胞胎

This is a mess, 
这是一个烂摊子

Is this a test? 
这是一个测试?

How many guesses do I get? 
猜猜我得到了什么?

Till only one of you is left 
直到只剩下一个你

You’re quite the same, 
你才是那个你

If love’s the gain 
如果爱情是获取

I want to see emotions coloring the sky 
我想看到感情为天空染色

To the point it will make me wanna cry 
这会让我想哭

And get me wicked up 
让我困扰

Shake it up 
让我摇摆

Tangled up 
让我纠结

You could be breaking up, making up 
但你才会纠结难过

Tangled up

You can’t be faking it, 
你不能伪造它

Making it from my love 
让我爱上它

With all this tragedy, don’t get me tangled up tangled up 
不要再让我为这所有的悲剧纠结了

Tangled up 
纠结了

Treating girls like a yo-yo is a no no of monumental kind 
对待女孩子就像玩yoyo球 没有意义

If playing with your string had lanced to be your thing 
如果你弹琴,那是你的事

It's easy to say to both, oh 
嘴上说说容易

nevermind 
好了,别在意了

And get me wicked up 
你只会让我困扰

Shake it upTangled up 
让我摇摆让我纠结

You could be breaking up, making up Tangled ? 
但是你才会纠结难过

You can’t be faking it, 
你不能伪造它

Making it from my love 
不能让我爱上它

With all this tragedy, don’t get me 
不要再让我为这所有悲剧纠结了

Tangled up Tangled up Tangled up 
纠结了 纠结了 纠结了


PS:本文若有纰漏,不当,错误,请务必指出,感谢!

评论
热度(31)